Excelde Formüller ve Fonksiyonlar
Excelde Formüller toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi işlemlerin dışında hücrelerin içindeki verileri karşılaştırıp sonuç üretmek için kullanılır.
Formüller, bir sayfadaki verileri kullanarak işlem yapan denklemlerdir. Bir formülde, aynı sayfadaki diğer hücrelerde, aynı kitabının diğer sayfalarındaki hücrelerde veya diğer kitaplardaki sayfaların hücrelerinde kayıtlı değerleri veya metinleri kullanılabilir.
Formül yazarken uyulması gereken kurallar şunlardır:
- Formüller işlem yapılacak hücreye girilerek veya işlem yapılacak hücreye tıklandıktan sonra fx formül çubuğundan girilebilir.
- Her formül ” = ” işareti ile başlar.
- Formülde karakter dizileri ve boşluklar tırnak içinde yazılır. “okul”, “bilgisayar” vb.
- Formülde matematiksel ifadeler doğru ve eksiksiz yazılmalıdır.
Hücrenin içerisindeki değeri sürekli kullanacağımız zaman hücreyi sabitlememiz gerekir bunun için hücrenin sütun ve satır adlarının önüne ” $ ” işaretini koymamız gerekmektedir. Örnek: $D$1 gibi böylece hücremiz ne kadar çoğaltılırsa çoğaltılsın da içerisindeki değer değişmez. Örnek: =A1+$D$1 (bu formül çoğaltıldığı zaman A1 değeri kullanıldığı hücreye göre değişecek fakat D1 değeri hep sabit duracaktır.)
Not: Formülleri elle yazmak yerine ekle menüsünden işlev (fx) ( fonksiyon ekle) penceresinden de çağırabiliriz .
Fx formül çubuğunun eklenmiş olduğu üst menü görünümü.
benim sorum su arkadaşlar
KANUNİ TAKİP TOPLAM
BORÇ ALACAK 193424,18
04.05.2008 65 25 193.464,18
05.06.2008 100,00
burda benim uyguladığım formül şu
=D4-C5+B5 istediğimi yapıyor ama diğer sutunlardada bunu yapmasını istiyorum ayrı ayrı formül girmektense ne yapmam gerekiyo diğer sutunlara rakamları girdiğim zaman işlemmi yapsın devamlı sürdürsün bu işlemi
slm ben excelle ilgili bigi almak istiyor örneğin sayfa1 a1 hücresine sürekli değişik bilgiler giriyorum sayfa 2 bu verilerimin alt alt gelmisini sağlayn formül varmıdır yoksa makro ile yapılacaktır eğer formüllü varsa yardımcı olsanız cok cok sevinirim şimdiden teşekürler
benim nickim nilay30 hemen beni bulabilirsiniz die söledim:)
http://www.cerezforum.com adresinde Excel Çalışmaları bölümünde soru ve sorunlarınızı üye olarak belirtebilirsiniz. Sitenin yöneticisiyim.
tşk ederim adrese baktım.aslında dosyayı size göndermiş olsadım.sanki etopla yapılcak bir işlem gibi geldi.sitede bu dosyayı hangi kısmına gönderecem soru cevap kısmınamı.orda siz varmısınız.burdan dosya gönderilmio herhalde.benim iki sayfa var mart ve nisan die
her sayfada 4 tane ürünün ege 1.bölge akdeniz marmara ege 2.bölge ve 3.bölge sütunları adı altında fiyatları verilmiş
benden toplam sayfasında mart ve nisan sayfasında ege bölgelerine ait fiyatların toplamları istenio.herhalde işin içinde etopla var öyle yapmaya calıştımfakat işlev etopla penceresinde verileri yerine koyamadım napmalıyımneyse 4de kadar cvb verirseniz bende ona göre hazırlıklı giderim.benden sıkılmanızı istemiom:)ama yardımlarınız beni cok memnun etti.allah sizden razı olsun.tşk ederim
ETOPLA fonksiyonu özel toplamlar için kullanılıyor. Siz sadece sütundaki ya da satırdaki rakamları toplamak isterseniz TOPLA fonksiyonu işinizi görecektir.
Ancak toplama işlemine özel durumlar eklemek isterseniz ETOPLA fonksiyonunu kullanmalısınız. Örneğin A1:A10 arası toplamı alacaksınız ancak sadece bu sütundaki 50’den büyük rakamların toplamı gerekiyorsa bu durumda ETOPLA fonksiyonunu kullanmalısınız.
Örnek Formül:
Yukarıdaki formül sadece sütunda bulunan 50’den büyük rakamların toplamını verecektir.
Not: Excel ile ilgili sorunlarınızı http://www.cerezforum.com adresinde belirtirseniz daha çabuk cevap alabilirsiniz.
tşk ederim anladım.cok yardımcı oldunuz allah razı olsun.kursta öğretmen ödev olarak vermişti.sizin sayenizde emin bir adımla öğretmene uygulama yı yaparım.fakat öğretmen işlevden fonksiyon olarak hangisile yapılır die ipuçu verdi.o yoldan yapmak gerekirse hangi fonksiyonu kullanacağım.etopla değil herhalde bide buna cvb verirseniz sevinirim.yarın saat 5de kursum var ama erken gönderirseniz bende erken öğrenmiş olurum.neyse şimdiden tşk ederim tekrar
slm.benim mart ve nisan adında iki sayfam var.bu sayfalarda birer tablo ve bu tablololarda sayısal veriler var.bizden istenen bu sayfaların dısında üçüncü bir sayfada mart ve nisan sayfasındaki sarı renkli olan verilerin toplamı isteniyor.bunun için hangi formul uygulamam gerekiyor.pazartesiye kadar cevap bekliyorum.şimdiden ilginize tşk ederim
a1 den a15 hücresine kadar başka bir excel sayfasından bilgi gelmesi muhtemel ancak al ve a2 hücreleri doluyor veya a1,a2,a3 ,a4 veya daha fazla hücreleri doluyor, açıklama bölümü dolan hücrenin hemen altına gelmesini istiyorum bunu nasıl yaparım
merhaba
benim acil cevaba ihtiyacim var
sorunum su
b2 c2
5 4
5 2
3 3
4 2
b2 hucresindeki rakamlar otomatik olarak c2 hucresine toplaniyor,fakat b2 hucresindeki rakamalar degistiginde c2 hucreside sifirlaniyor.Istedigim sudur c2 ye toplama yapildiktan sonra verinin sabit durup b2 hucresindeki veri degisse dahi degismeyip sabit kalmasi ve sonra b2 ye baska bir veri girildigi zaman tekrar c2 de olanin uzerine eklemesi.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayin ancak anlatabildim derdimi bana yardimci olursaniz cok sevinirim simdiden tesekkurler.