Excelde Formüller ve Fonksiyonlar

Excelde Formüller toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi işlemlerin dışında hücrelerin içindeki verileri karşılaştırıp sonuç üretmek için kullanılır.

Formüller, bir sayfadaki verileri kullanarak işlem yapan denklemlerdir. Bir formülde, aynı sayfadaki diğer hücrelerde, aynı kitabının diğer sayfalarındaki hücrelerde veya diğer kitaplardaki sayfaların hücrelerinde kayıtlı değerleri veya metinleri kullanılabilir.

Formül yazarken uyulması gereken kurallar şunlardır:

  • Formüller işlem yapılacak hücreye girilerek veya işlem yapılacak hücreye tıklandıktan sonra fx formül çubuğundan girilebilir.
  • Her formül ” = ” işareti ile başlar.
  • Formülde karakter dizileri ve boşluklar tırnak içinde yazılır. “okul”, “bilgisayar” vb.
  • Formülde matematiksel ifadeler doğru ve eksiksiz yazılmalıdır.
    Hücrenin içerisindeki değeri sürekli kullanacağımız zaman hücreyi sabitlememiz gerekir bunun için hücrenin sütun ve satır adlarının önüne ” $ ” işaretini koymamız gerekmektedir. Örnek: $D$1 gibi böylece hücremiz ne kadar çoğaltılırsa çoğaltılsın da içerisindeki değer değişmez. Örnek: =A1+$D$1 (bu formül çoğaltıldığı zaman A1 değeri kullanıldığı hücreye göre değişecek fakat D1 değeri hep sabit duracaktır.)

Not: Formülleri elle yazmak yerine ekle menüsünden işlev (fx) ( fonksiyon ekle) penceresinden de çağırabiliriz .

Excel işlev

Fx formül çubuğunun eklenmiş olduğu üst menü görünümü.

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

442 Yorum

  1. Merhaba, Diyelimki H sütununa 15.02.2011 tarihini girdim, ben bu tarihi girince otamatik yan sütuna (I) 3 AY SONRASININ TARİHİNİ YAZMASINI İSTİYORUM.bİRAZ UĞRAŞTIM beceremedim. Tşk.

    1. örneğin H2 sütünuna 15.02.2011 tarihini yazdın. I2 sütununa gel
      =SERİTARİH(H2;3)
      formülünü yaz sana 3 ay sonrasının tarihini verir. formülü aşağıya doğru sürüklersen hep bir önceki satıra yazdığın tarihin otomatik olarak 3 ay sonrasını sana hesaplar. H2 nin yanına hangi sayıyı yazarsan sana o kadar ay sonrasını hesaplar.
      Umarım işine yarar.

  2. merhaba. A sütünunda karışık olarak aylar mevcut. b sutununda ise personeli simleyen harfler A dan Z e kadar. C sutununda fatura değerleri mevcut. ben a sütünunda ocak ayı olup, b sütunuda a olan hücrelerin c sutunundaki değerlerini ikinci çalışma sayfasında tek bir hücrede toplatmak istiyorum. etopla ve vseçtopla formülleri ile içinden çıkamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.

    1. Excelde şartı satır silme (şarta göre satır silme) işlemi yapabilirsiniz… Bunun için aşağıdaki makroyu kullanabilirsiniz.

      Sub Sil()
      For x = [A100].End(3).Row To 2 Step -1
      If Cells(x, "A") = 6 And Cells(x, "B") = 6 Or Cells(x, "A") = 6 And Cells(x, "B") = "" Then Rows(x).Delete
      Next
      End Sub

      Makroyu biraz açıklayalım:
      A1 – A100 aralığında içerisinde “6” olan hücreleri bul;
      B1 – B100 aralığında 6’ya karşılık gelen “6” ve boş hücreleri sil…

  3. Merhabalar
    arkadaslar benim istediğim şey koşullu düşey ara yaptırmak nasıll..A sütununda aynı kodlu en az beş satr var(bunalr atölye bazlı işçilik süreleri)..ben bunları başka sütünda toplamak istiyorum a sütundaki kodu aratıp sadce o koda bağlı işçilikleri sıralayacağı ve toplayacağı şekilde bunu nasıl yapa bilirim??

  4. elimdeki bir excel tablosunda değerler arasında firma adı ve ünvanı,adres bilgileri tarzı veriler var bunların hepsi tek bir hücrede ve neredeyse 100-200 satır var.. virgülden önceki değerleri otomatik sildirebilir miyim acaba..Her ay bunları tek tek silmekle uğraşıyorum…

  5. ARKADAŞLAR LÜTFEN BANA ACİL YARDIM EDERSENİZ BEN SEÇMELİ OLARAK PERSONELLE İLĞİLİ BİR ÇİZLGE HAZIRLADIM İSİMLER VAR VE BU İSİMLERE AİT AYRI BİR GİRİŞ SAYFASI PERSONEL BİLGİLERİNİ GİRİYOSUNUZ HANGİ PERSONELİN İSMİNİ TIKLARSANIZ O PERSONELLE İLGİLİ BİLGİ VE TARİHİN O FORMA İŞLENMESİNİ İSTİYORUM FAKAT =YAPIP PERSONELLERE AİT BİLGİ GİRİŞİNDE O PERSONELE AİT KISMA GİRİYORUM SADECE O SEÇTİĞİM PERSONELLE İLĞİLİ GİRDİĞİM DEĞERİ YAPIYOR BEN ORTAK SEÇTİĞİM BİLGİ GİRİŞİ ALANINDA DİĞER PERSONELİN İSMİNİ DE TIKLADIĞIMDA O MATBU OLARAK YAPTIĞIM ÇİZELGEYE ATMASI İÇİN NE YAPABİLİRİM ACİL CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM ARKADAŞLAR

  6. merhaba,

    a sütununa 34 met 34 yazdıysam b de hemen otomatikman dicekki metin nakliyat. bunu nasıl yapabilrm. yardımcı olursanız sevinirim.

    1. =DÜŞEYARA(A2’sutunu tara komple’!$A1:G500;2;0)
      (500 daha fazla daha azda olabılır)(2sutun sayısı+değişken sutun+hangi bilgi isteniyorsa)(0 değişmez)
      bu dedıgını aynı excel sayfasında farklı sekmelere bılgılerı gırerek yapabılırsın ornegın sayfa 1de ısmını yazıcaksın bılgılerırın cıkması ıcın sayfa 2de metın naklıyatın bılgılerını gırıceksın otomatık 1.excel sekmeye atıcaktır bılgılerını …

      1. g500 derken f500 e500 de olabılır kac sekme acarsan o sekmeyı sutun sayısını tarayıp formule koyacaksın

  7. ben bir tabloya her gün yeni değerler giriyorum.
    başka bir sayfada o değer girdiğim sütundan son girileni otomatik seççmesini istiyorum.

    mesela A1 den başladım. A10 a değer girdiğimde diğer sayfada o değer gösterilsin.
    ertesi gün A11 e yeni değer girdiğimde otomatik diğer sayfadaki değer de değişsin.

    bunu nasıl yapabilirim. yardımcı olursanız sevinirim.

  8. Arkadaşlar Benimki Office 2007 =EĞER(L5<24,5;"SIFIR"……. Daha gidiyor Böyle Onu yaziyorum.! Hata weriyor Sizce neden olabilri ??

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu