Excelde Formüller ve Fonksiyonlar

Excelde Formüller toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi işlemlerin dışında hücrelerin içindeki verileri karşılaştırıp sonuç üretmek için kullanılır.

Formüller, bir sayfadaki verileri kullanarak işlem yapan denklemlerdir. Bir formülde, aynı sayfadaki diğer hücrelerde, aynı kitabının diğer sayfalarındaki hücrelerde veya diğer kitaplardaki sayfaların hücrelerinde kayıtlı değerleri veya metinleri kullanılabilir.

Formül yazarken uyulması gereken kurallar şunlardır:

  • Formüller işlem yapılacak hücreye girilerek veya işlem yapılacak hücreye tıklandıktan sonra fx formül çubuğundan girilebilir.
  • Her formül ” = ” işareti ile başlar.
  • Formülde karakter dizileri ve boşluklar tırnak içinde yazılır. “okul”, “bilgisayar” vb.
  • Formülde matematiksel ifadeler doğru ve eksiksiz yazılmalıdır.
    Hücrenin içerisindeki değeri sürekli kullanacağımız zaman hücreyi sabitlememiz gerekir bunun için hücrenin sütun ve satır adlarının önüne ” $ ” işaretini koymamız gerekmektedir. Örnek: $D$1 gibi böylece hücremiz ne kadar çoğaltılırsa çoğaltılsın da içerisindeki değer değişmez. Örnek: =A1+$D$1 (bu formül çoğaltıldığı zaman A1 değeri kullanıldığı hücreye göre değişecek fakat D1 değeri hep sabit duracaktır.)

Not: Formülleri elle yazmak yerine ekle menüsünden işlev (fx) ( fonksiyon ekle) penceresinden de çağırabiliriz .

Excel işlev

Fx formül çubuğunun eklenmiş olduğu üst menü görünümü.

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

442 Yorum

  1. çok beni uğraştıran bir uyugulama var yardımcı olursanız sevinirim
    belirli notlar var bu notlar rakam aralıkları ile harflendirilcek örneğin 100-80 arası A
    yani üniv de uygulanan not sistemin formülü bulamadım yardımcı olursanız çok makbüle geçicek

    1. Örnek olması açısından daha önce aslında sitemizde buna benzer formüller verilmişti. Alttaki şu konuyu inceleyebilirsiniz. Yorum alanında istediğiniz formül mevcut.

      https://e-cozum.net/excel-calismalari-ipuclari/excelde-yuzde-islemi

      A1 hücresinde öğrencinin notu yazsın. Bu durumda B1 hücresine yazmamız gereken formül şöyle olacak:

      =EĞER(A5< =24;"BAŞARISIZ";EĞER(A5<=44;"ZAYIF";EĞER(A5<=54;"GEÇER";EĞER(A5<=69;"ORTA";EĞER(A5<=84;"İYİ";EĞER(A5<=100;"PEKİYİ";"Not Yok"))))))

    1. Bir sütun/satırda veya bir grup içinde en büyük ve en küçük sayıları bulmak için kullanılan formüllerdir.

      Örneğin A1 ve A10 arasında rakamlar olsun bunların içinden minimum ve maksimum (en büyük ve en küçük) rakamları bulalım.

      En küçük sayıyı bulmak için: =MİN(A1:A10)

      En büyük sayıyı bulmak için: =MAK(A1:A10)

      formüllerini kullanabilirsiniz.

  2. merhaba,
    ben excellde bol formüllü, yaklaşık 250 satırlık ve 6 sütunluk bir tablodan oluşan teklif hazırladım. müşteriye göndereceğim kopyada formüller ve bazı sütunların olmaması gerekiyor. kilitle gizle vs. yaptığımda işi bilen biri bunu kopyalayıp başka bir sayfaya yapıştırdığında kilit açılıyor. ben tek tek el ile kopyaladığımda virgülden sonraki haneler yüzünden toplam değişiyor, bunu sağlamanın bir yolu varmı acaba? şimdiden çok teşekkür ederim.

    1. Excel’in sayfa koruma özelliği ile bu istediklerini yapabilirsin. Sayfayı koru tıkladıktan sonra açılan pencereye şifre yazarsan, alttaki seçenek kutucuklarının tamamını boşaltırsan ve bu haliyle tamam’a basarsan istediğin şekilde olur. Sayfadaki formüller görünmez, kopyalanma yapılmaz ve şifre girdiğin için sayfa koruması iptal edilemez.

  3. değer li arkadaşlar

    excel de nasıl kara kök alınıyor formülü nedir pek kullanmıyorum ama ihtiyaç doğdu öğrenmek gerek biri bana yardım ederse sevinirim.. kolay gelsin

    1. Örneğin A1 hücresine sayıyı girmiş olalım. B1 hücresine alttaki formülü girin. Sanının karekökünü alırsınız.

      =KAREKÖK(A1)

  4. mrb arkadaslar excelde bir formüle ihtiyacım var.mesela bir satıra kasa profili yazdım.karsısına birim olarak metre yazdım ve birim fiyatını yazdım.benim istedigim formül bunları yaptıktan sonra baska bi sayfaya kasa yazdıgım zaman karsına birimi ve birim fiyatı otomatik cıksın istiyorum.yardımcı olursanız cok sevinirim.şimdiden tesekürler

    1. hucrendekı başvuruyu seçtıkten sonra kopyalayacan sayfaya gec ekle ad sonada yapıştır war benım bıldıgım ole
      şımdılık yardımcı oabıldıysem ne mutlu kardes

    2. musa bey slm
      fx solunda bulunan hücreye formülü yaptıktan sonra kasa diye yazarsan başka sayfada kasa diye yazdın mı formül otomatik gelir

  5. slm ben pvc pen panjur işleri yapan bi işletmede calısıyorum.aldıgımız malzemelerin alış fiyatlarıyla birlikte stok takibini yapmak istiyorum.stoktan cıkış yapıncada ne kadar malzemem kalmış görmek istiyorum.excel de böle bir tablo oluşturulabilirmi? yardımcı olabilirmisiniz.yada benm gibi pvc pen panjur işleri yapan bi firmada calısan arkadaslar varsa bu konuda yardımcı olabilirler mi?şimdiden tesekkürler arkadaslar

  6. mrhaba
    benım excelım dekı iç sayfa kayboldu ve getırenıyorum..
    bu hakkında bılgısı olanların yardımına ıhtıyacım var

  7. slm 850 kişilik kimlik bilgilerini içeren veri tabanım var bu verilerde silme ve ekleme yapmak zorundayım, sildiğim hücrelerdeki verilerin boş kalmaması, otomatik dolması için nasıl bir yol izlemeliyim birde verileri alfabetik olarak sıralama imkanım varmı

    1. evet sıralamak istediğiniz yerin üstünü tarayın sonra araç çubuğunundaki veri menüsünden sıralayı secin ve artan ı işaretleyin

  8. =DÜŞEYARA(B19;J2:K998;2;0)
    böyle bir formülün çalışma sayfasında görünmemesi ve silinmemesi için ne yapmak gerek ustalar

    1. çalışma syfası korumalı değilse hucrelerı kılıtlemenın veya formullerı gızlemenın hıç bır etkısı olmaz çalışma sayfasını korumak ıçın önce araçlar menusunden korumayı seçıp sona da sayfayı koruyu seçın parola ısteğe bağlıdır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu