Etkili sosyal medya reklamları için 10 adım

Sosyal medyanın her geçen gün büyüyen bir reklam alanı olduğu tartışılmaz bir gerçek. Marka bilinirliğini artırmada büyük fırsatlar sunan sosyal medya reklamlarını doğru şekilde konumlandırmak için izlenebilecek yolları bu konuda bulabilirsiniz…

Güncelleme: 24.11.2019

1- Marka, ürün veya hizmetinizi iyi şekilde tanımlayın

Markanızın sosyal medyada reklam verebilmeye uygun olup olmadığını düşünün ve kendinize etkili bir tanım bulun. Yaptığınız işi iyi şekilde tanımlamanız, tüketicinin aklında markanızın konumlanmasını sağlayacaktır. Yaptığınız reklamda işinizin özünü anlatan kısa ama öz bir tanım, reklamda verebileceğiniz iyi tasarlanmış bir web site ile işinizi tanımlamış olmanız markanızın bilinirliğine katkı sağlayıp, imajını güçlendirebilir.

2- Amacınızı belirleyin

İş yaptığınız pazarda neyi hedeflediğinizi iyi belirleyin. Sosyal medya reklamı yapmanızdaki amaç ne ? Markanızı tanıtmak mı , bilinirliğini artırmak mı, satış ve talebi artırmak mı, olumlu izlenim yaratmak mı yoksa imajınızı güçlendirmek mi ? Bu soruların cevabını önce kendi kendinize verip mesajınızı bu şekilde oluşturmalısınız.

3- Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın

Sosyal medyada reklam vermeden önce zaten önce markanız, hizmetiniz veya ürününüz için belirlediğiniz hedef kitleyi gözden geçirin. Sosyal medyayı hangi yaş aralığının kullandığı, sizin hedef kitlenizin hangi yaş aralığında olduğu, cinsiyet, meslek, eğitim durumu, gelir gibi konuları gözden geçirerek , tüm bu demografik etmenler içerisinde reklam vereceğiniz sosyal medya kanalının da doğasına uygun bir reklam oluşturmalısınız. Hedef kitleniz neyi biliyor, neyi bilmek istiyor, ihtiyaçları, temel dürtüleri neler gibi sorular cevaplandıktan sonra tüm bunlar göz önünde tutularak strateji oluşturulmalı.

4- Mesajınızı belirleyin ve mecraya uygunluğunu tartışın

Ne elde etmek istediğiniz ve neyi başarmak için reklam verdiğinizi iyi düşünün. Her mecranın reklam çeşit ve yapısı farklı olduğundan, bu mesajın o sosyal medya alanına uygun olup olmadığını tartışın. Mesajınızın temelde anlaşılır net ve hedef kitlenizin inanç, değer ve yargılarına uygun olmasına dikkat edin.

5- Vurucu bir başlık oluşturun

Dikkat çekici başlıkların izlenme, tıklanma oranı her zaman daha fazladır. Bu nedenle oluşturacağınız reklamın içeriğine uygun merak ve şüphe uyandırıcı bir başlık hedef kitleyi o reklama çekecektir. Başlığınızın mutlaka içeriğiniz ile örtüşmesine dikkat etmelisiniz. Çünkü o başlık içeriğinizin kısa bir özeti niteliğinde olacaktır. İçerikle ilgisi olmayan sadece izlenme arttırmak üzere oluşturulmuş bir başlığa tıklayan tüketici kendini kandırılmış hisseder ve bu da markanıza karşı olumsuz bir tutum oluşmasına yol açabilir.

6- Reklamın hangi tarih ve zaman aralıklarında yayımlanacağına dikkat edin

Sosyal medya çoğumuzun fazlasıyla vakit harcadığı bir alan olsa bile belirli saat aralıklarında kullanıcıların bu mecraları daha fazla kullandığı istatistiksel olarak belirlendi. Mesajı görünür kılmak için kanallara yaymak çoğu zaman en doğrusu ancak hedef kitlenin o kanalları kullandığı tarih ve zaman aralıklarını doğru belirlemezseniz paranız çöp olabilir. Bu nedenle kendinize iyi bir paylaşım planı oluşturmanız reklamınızı daha etkin kılabilir.

7- Trendleri takip edin

Sosyal medyada her gün farklı konular trend olabiliyor. Bu trendleri yakından takip ederek oluşturacağınız reklam içeriği bir anda herkes tarafından konuşulup markanızın bilinirliğini artırabilir. Bu nedenle tüketicinin ilgisini çeken, fazlaca konuşulan, merak uyandıran, eğlendiren konularda sosyal medya reklam içerikleri oluşturmanız yararınıza olacaktır.

8- Görsel açıdan güçlü, renkli bir reklam içeriği oluşturun

Markanız ve vermek istediğiniz mesajla alakalı olarak uygun bir video veya görsel kullanımı sosyal medya reklamınızı daha etkin ve izlemesi zevkli kılabilir.

9- Reklama gelen tepki ve yorumları iyi takip edin

Kullanıcılarla etkileşimde olmanız markanız adına olumlu izlenim yaratabilir. Reklama verilen iyi veya kötü tepkiler bir çok insan tarafından takip edilebildiğinden yaşanabilecek olası bir kriz durumunu yönetmeniz adına bu adım önemlidir. Ayrıca içeriğinizin markanız adına ne kadar doğru oluşturulduğu, hedef kitleye uygun olup olmadığını ölçmenizi de sağlar.

10- Özgün olun ve rakiplerinizin neler yaptığını yakından izleyin

İçeriğiniz ne kadar özgün olursa yaratacağı etki o derece büyük olur. Daha önceden görülmüş bir mesaja sahip reklam bir dönem sonra tüketici için hiçbir şey ifade etmez . Rakiplerinizden farklılaşmanın en iyi yolu görülmemiş ve fark yaratan bir içerik oluşturmaktır. Bu nedenle özellikle birincil derece rakiplerinizin yaptığı işleri takip ederek onlardan farklı, daha etkin, tüketicinin beklenti ve ihtiyaçlarına cevap veren özgün içerikler oluşturmalısınız.

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

2 Yorum

  1. ben kaydoldum 2-3 gndür kullanıyom sitemde 755 görüntelenme var 395 widget var 2 tıklama var 0,017$ diyo witget ne ve bu tıklama neyn nesi admlar tıklamsalar nasıl görüntülesinler siteyi bi açıklama bü gelir tablosundan bisey anlamadım sitelerim sunlar bu arada 2 tane blog sitem var

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu