Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı – 02

2012 Yılı KPSS Eğitim Bilimleri Sınavı sorularından alıntılanmıştır. Test 20 soruyu kapsamakta…

Başarılar…

SORULAR

1) Aşağıdakilerden hangisi “çoklu zeka kuramında” tanımlanan öze dönük zekayı geliştirmeyi amaçlayan etkinliklerden bir değildir?

2) İşbirliğine dayalı öğrenme sürecinde öğretmen, tek tek öğrencilerin ürünü yerine grubun ürününü dikkate almaktadır.

Bu durumun, öğrenme sürecinde nasıl bir etki yaratması beklenir?

3) Her öğrenci, bilişsel, duyuşsal ve devimsel özellikleri birbirinden farklıdır.

Bu durumu dikkate alan bir öğretmen, okulda öğretim sürecini nasıl düzenlemelidir?

4) Öğretim yöntemlerinden birisi olan, “gösterip yaptırma yaklaşımı” aşağıdakilerden hangisi için uygundur?

5) Aşağıdakilerden hangisi, öğretim tekniği olarak da kullanılan “beyin fırtınası”nın başarıya ulaşmasını engeller?

6) Tam öğrenme uygulamalarında, öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi farklılıklarını azaltmak için eksiklikleri tamamlayıcı öğrenme etkinliklerine yer verilmesi önerilir.

Aşağıdakilerden hangisi bu tür tamamlayıcı öğrenmeler için önerilen yöntemler arasında yer almaz?

7) Aşağıdakilerden hangisi sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin dikkate alması gereken noktalardan biridir?

8) Sınıf içinde güdülenmenin yetersiz olduğu durumlarda öğrenme güçlükleri kolay kolay aşılamamakta; bu gibi güçlüklerin yıkıcı etkileri artmaktadır.

Bu tür durumlarda ne yapılabileceğine ilişkin önerileri geliştirirken aşağıdaki alanların en çok hangisindeki bilgi birikiminden yararlanılabilir?

9) Ortalama bir öğrenciye göre daha hızlı öğrenen öğrencilerin bulunduğu sınıflarda, önlem alınmazsa disiplin sorunları çıkabilir.

Aşağıdakilerden hangisi bu tür sorunları önlemede en uygun yaklaşımdır?

10) edeflerle içerik arasındaki ilişkilerin belirlenmesini sağlayan belirtke tablosunun en önemli yararı aşağıdakilerden hangisidir?

)

11) şağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemdir?

12) Bir öğrencinin aşağıdaki özelliklerinden hangisi üzerinde yapılacak ölçme işlemi dolaylı ölçmeye örnektir?

13) Aşağıdaki ölçme sonuçlarından hangisi “oranlı ölçekle” elde edilmiş olabilecek ölçülere bir örnektir?

14) Aşağıdakilerden hangisi, birden fazla öğrenme sonucuna dayalı bir değer elendirmede verilecek kararın doğruluğunu artırıcı önlemlerden biri değildir?

15) Aşağıdakilerden hangisi seçme amacına yönelik bir testin kullanılmasını gerektirir?

16) Bir matematik öğretmeni, “bölme işlemine” başlamadan önce öğrencilerinin bu konuyu temel oluşturacak bilgilerinin olup olmadığını belirlemek istemektedir.

Bu öğretmenin, öğrencileriyle ilgili aşağıdaki ölçmelerden öncelikle hangisini yapması gerekmektedir?

17) Bir öğretmen, değerlendirmede şu amaçlara hizmet etmeyi düşünmektedir.

  • I.Öğrencilerin birbirine göre başarı düzeylerini belirleyerek ileri ve geri öğrenciler için ek önlemler alma
  • II.Ders süresince öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek bunları, tamamlayıcı etkinliklerle giderme
  • III.Dönem sonunda öğrencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma

Bu öğretmen, I, II, III numaralı amaçları için hangi tipte birer değerlendirme yapmalıdır?

I. Amaç II.Amaç III.Amaç

18) Türkçe dersinde, anlatım üzerinde durulurken bir öğrencinin özgün bir öykü yazması, aşağıdaki davranış düzeylerinin hangisine örnek olabilecek bir düzeye eriştiğini gösterir?

19) Aşağıdakilerden hangisi; eğitimin hedefleriyle ilgili sınıflamada duyuşsal alan içinde yer alır?

20) Bir testten alınan puanlarla ilgili olarak yalnızca standart sapmanın küçük olduğunu, diğer bir değişle bağıl değişkenliğin az olduğunu bilen bir kişi aşağıdakilerden hangisini söyleyebilir?

Varsayılan Metin

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu