Excel – Özel Liste Oluşturma
Eğer Excel 2010 veya daha yeni bir versiyon kullanıyorsanız işlerinizi kolaylaştıracak özel liste alanları oluşturabilir, gerektiğinde Excel tarafından oluşturduğunuz bu listelerin otomatik olarak doldurulmasın sağlayabilirsiniz.
Örnek olarak öğretmen olduğunuzu ve öğrencilerinizi sık sık dokümanlara eklediğinizi düşünürsek bu işlem hakikaten işlemlerinizi çok hızlandıracaktır.
Özel liste hazırlarken, sıklıkla kullandığınız verileri kullanarak listeleri oluşturarak bunları hızlı bir şekilde dokümanlarınıza ekleyebilirsiniz. Örnek olarak biz bu uygulamada Türkiye’nin komşularını içeren bir özel liste hazırlayalım.
- Dosya > Seçenekler yolunu izleyin.
- Açılan pencereden Gelişmiş seçin.
- Yeni açılan pencereyi aşağı doğru kaydırarak Özel Listeleri Düzenle butonuna tıklayın.
Aşağıdaki ekran görüntüsünde görüldüğü gibi isterseniz verileri kopyalayıp yapıştırabilir, isterseniz tek tek yazabilirsiniz. Veya Excel sayfanızdaki bir listeden verileri çekebilirsiniz. Veri girişi yaptıktan sonra Tamam butonun tıklayıp artık bu verilere göre Otomatik doldurma özelliğini kullanabilirsiniz.
Artık Türkiye’nin komşuları olan İran, Yunanistan, Ermenistan, Gürcistan, Nahcivan, Irak, Suriye, Bulgaristan ülkelerini kapsayan özel liste oluşturmuş olduk. Şimdi bunu Excel Otomatik Doldurma özelliği ile belgemize kullanabiliriz.
A1 hücresine İran yazın.
A1 hücresinin sağ alt köşesindeki tutmacı tutup aşağı doğru sürükleyin. Hazırladığınız özel listeniz (Türkiye’nin komşuları) otomatik olarak listenizi dolduracaktır.
Ne kadar kolaylık varmış ve haberim yokmuş. Sınıfımda öğrenci isimlerinden özel listemi oluşturdum ne zaman liste lazım olsa ilk öğrenciyi yazıyorum ve hooopp sınıf listesi hazır. 😀
Teşekkürler