Niçin uçaklarda paraşüt yerine can yeleği vardır?
1 Cevap
Uçaklarda en fazla kaza kalkış veya iniş sırasında gerçekleşir. Bu sırada paraşüte zaten gerek olmaz.
Diğer önemli nokta, yolcu uçakları çok yüksekten ve çok hızlı gider. Bu sırada uçaktan atlamak, hatta kapıyı açmak imkansızdır (10.000 metre vb). Kapı açıldığında oksijen maskesi takmak gerekir. Kapı açıldığını varsayarsak, minibüs kuyruğunda bile birbirini ezen 200 kişilik kalabalık ölüm tehlikesi anında bilin bakalım ne yaparlar. Herkesin uçaktan atlaması için sıraya girildiğini kabul etsek bile atlama sırası ile herkes 3 saniyede atlasa, toplamda 200 kişi için 600 saniye gerekir. Bu da toplam 10 dakika yapar. 10 dakikada yolcuların sıra beklediğini düşünebiliyor musunuz !.
Yolculara paraşüt verilmiş olsa büyük ihtimalle her panik durumunda ipi çekip ortalığı paraşüt yığınları ile doldururlardı. Paraşüt atladıktan en az 10 saniye sonra açılmalı ve kısa bir eğitimle bunu öğretmek çok zordur. Paraşütler atlama imkanı olsa bile , yaşlı ve çocukların paraşüt açmaları çok zor olur. En az bir aylık eğitim ve deneyim ister. Daha kapının ağzında ipi çekip paraşütü açanları bir düşünün, ya motorlara , yada kanatlara takılıp ölürlerdi. Yolcu uçakları paraşüt uçağı değildir, atlama için gerekli donanımladı da bulunmaz.
Uçaklarda bir kaza olduğunda pilotlar mümkün olan en az hasarla düz bir zemine inmeye çalışır, bu sırada yolculara yelek giydirilir, böylece çarpmalarda vücudun önemli organlarına zarar gelmemesi amaçlanır. Uçakta herhangi bir delik açılması ihtimaline karşı da oksijen maskeleri otomatik açılıp yolculara doğru düşer. Uçakta önce kensi maskenizi takarsınız, aksi halde: siz çocuğunuzu kurtarmaya uğraşırken bayılıp ikinizin birden etkisiz kalması mümkündür. Çocuğunuz size maske takabiliyorsa o ayrı konu.
Diğer önemli nokta, yolcu uçakları çok yüksekten ve çok hızlı gider. Bu sırada uçaktan atlamak, hatta kapıyı açmak imkansızdır (10.000 metre vb). Kapı açıldığında oksijen maskesi takmak gerekir. Kapı açıldığını varsayarsak, minibüs kuyruğunda bile birbirini ezen 200 kişilik kalabalık ölüm tehlikesi anında bilin bakalım ne yaparlar. Herkesin uçaktan atlaması için sıraya girildiğini kabul etsek bile atlama sırası ile herkes 3 saniyede atlasa, toplamda 200 kişi için 600 saniye gerekir. Bu da toplam 10 dakika yapar. 10 dakikada yolcuların sıra beklediğini düşünebiliyor musunuz !.
Yolculara paraşüt verilmiş olsa büyük ihtimalle her panik durumunda ipi çekip ortalığı paraşüt yığınları ile doldururlardı. Paraşüt atladıktan en az 10 saniye sonra açılmalı ve kısa bir eğitimle bunu öğretmek çok zordur. Paraşütler atlama imkanı olsa bile , yaşlı ve çocukların paraşüt açmaları çok zor olur. En az bir aylık eğitim ve deneyim ister. Daha kapının ağzında ipi çekip paraşütü açanları bir düşünün, ya motorlara , yada kanatlara takılıp ölürlerdi. Yolcu uçakları paraşüt uçağı değildir, atlama için gerekli donanımladı da bulunmaz.
Uçaklarda bir kaza olduğunda pilotlar mümkün olan en az hasarla düz bir zemine inmeye çalışır, bu sırada yolculara yelek giydirilir, böylece çarpmalarda vücudun önemli organlarına zarar gelmemesi amaçlanır. Uçakta herhangi bir delik açılması ihtimaline karşı da oksijen maskeleri otomatik açılıp yolculara doğru düşer. Uçakta önce kensi maskenizi takarsınız, aksi halde: siz çocuğunuzu kurtarmaya uğraşırken bayılıp ikinizin birden etkisiz kalması mümkündür. Çocuğunuz size maske takabiliyorsa o ayrı konu.
Cevabınız