Crowdsourcing ne demek?
Crowdsourcing nedir?
Crowdsourcing, crowd (kalabalık) ve outsourcing (dış kaynak kullanımı) kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşan, ürün ya da hizmetlerin üretim süreçlerinin belirli bölümünde geniş tüketici kitlelerinin yardımı ya da fikrinin kullanılmasıyla, dış kaynak kullanımının kitleselleştirildiği yöntemi ifade eden bir terimdir.
Bir gıda firmasının yeni ürünü için alternatif tatlardan tüketicinin beğendiğini üretme kararı alması, ya da bir firmanın yeni logosu için yarışma düzenleyerek tüketicileri sürece dahil etmesi ‘crowdsourcing’e örnek gösterilebilir.
Crowdsourcing ile, üretim sürecinde tüketicinin bizzat yer alması sağlanarak; hem yüksek düzeyde etkileşim ve marka bağlılığı, hem de yeni ürün ya da hizmetlerin müşteri isteklerine daha uygun olması sağlanarak müşteri odaklılığa hizmet etmesi sağlanmış olur.