Excel Satır ve Sütun gizleme

Excelde uzun dokümanlarla çalışırken daha sade görünüm veya sadece formüllerle veri göstermek istediğinizde satır ve sütun gizleme işlevi çok işinize yarayabilir. 

Uzun listeleri tek tek incelemek yerine, satır ve sütun alanlarından veri çekip sadece gereken bilgiyi ekranda göstermek belgelerinize hem görsellik katar hem de karmakarışık görünmesinin önüne geçer.

Şimdi satır ve sütun gizlem işlemlerinin temel olarak nasıl yapılabileceğine dair örnekler çözelim.

Not: Aşağıda sütunlar için anlatılan tüm yöntemleri satırlar için uygulayabilirsiniz.

Sütun Gizleme

Sütun başlığına tıklayıp bir sütun seçin ve ardından sağ tıklayıp “Gizle” satırını seçin.
Excel sütun gizleme

Sonuç
Excel sütun gizleme

Sütunu tekrar göstermek için; gizlenmiş sütunun sağ ve solundaki sütunları seçip “Göster” satırını seçin.
Excel gizli sütunu göster

Not: Bir satırı göstermek için, gizli satırın her iki tarafındaki satırları seçin, sağ tıklayın ve ardından Göster’i tıklayın.

Birden Çok Sütunu Gizleme

Sütun başlıklarını tıklayıp sürükleyerek birden çok sütun seçebildiğiniz gibi CTRL tuşuna basılı tutarak komşu olmayan sütunları da seçebilirsiniz.

Seçim yaptıktan sonra seçili sütunlardan birinin üzerinde sağ klik yapıp “Gizle” satırını seçin.
Excel birden çok sütun seçme

Sonuç
Excel birden çok sütun gizleme

Sütunları tekrar göstermek için tüm sütunları seçip (bir önceki uygulamadakine benzer şekilde) sütun başlıklarından birine sağ klik yapın ve “Göster” satırını seçin. Gizlenen sütunlar tekrar gösterilecektir.


Sütunları Gruplayarak Gizleme

Bu özellik oldukça hoşunuza gidecektir. Sütun başlıkları ile bir veya daha fazla sütun seçin.
Excel sütunları gruplayarak gizleme

Şimdi Veri sekmesindeki Anahat grubundan “Gruplandır” seçin.
Excel veri grubu, gruplandır

Sütunların üzerinde bir çizgi ve eksi (-) işaretini görüyor olmalısınız. Grupladığınız sütunları gizlemek için eksi işaretine dokunun.
Excel grup gizleme

Sütunları tekrar göstermek için + şekline gelen işarete dokunun.
Excel gizli grup sütunları gösterme

Not: Sütunların grubunu çözmek için önce sütunları seçin. Ardından, Veri sekmesinin Anahat grubunda Grubu Çöz‘e tıklayın.

Sütunda Belirli Alanı Gizleme

Excel sütunlarında belirli bir alanı gizlemek için aşağıdaki adımları izleyin.

Sütunda belirli bir aralığı seçin.
Excel belirli hücreleri gizleme

Sağ tıklayın ve ardından Hücreleri Biçimlendir‘i tıklayın. “Hücreleri Biçimlendir” iletişim kutusu görünür.

İsteğe uyarlanmış‘ı seçin ve şu kodu girin: ;;; (üç adet noktalı virgül)
Excel belirli hücreleri gizleme

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu