Bölünmüş Yollarda Hız Limiti 110 Km

Bölünmüş yollardaki hız limiti bir bir 110 km bir 90 km derken nihayet 110 km olarak onaylandı ve 1 Eylül 2010 tarihli resmi gazetede yayınladı. Artık bölünmüş yollarda otomobil türündeki araçlar 110 km hızla seyredebilecekler. % 10 hız aşımının hoş görüldüğünü varsayarsak 121 km’ye kadar hız yapılabilir ancak bu konuda dikkatli olmakta yarar var.

1 Eylül 2010 tarihli resmi gazetede yayınlanan Bölünmüş Yollarda hız limitinin 110 km’ye çıkarılması ile ilgili KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK alttaki linkte.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/09/20100901-6.htm

Kazasız günlere …

İlgili içerikler

Yol Türleri ve Tanımları

Trafik: Yayaların, hayvanların ve araçların karayolu üzerindeki tüm hal ve hareketlerindir.

Ana Yol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş olan karayoludur.

Tali Yol: Trafik yoğunluğu bakımından bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

Tek Yönlü Karayolu: Taşıt yolunun yalnız bir yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.

İki Yönlü Karayolu: Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.

Bölünmüş Karayolu: Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile belirli şekilde diğer taşıt yolundan ayrılması ile meydana gelen karayoludur.

Otoyol-Ekspres yol: Özellikle transit trafiğe tahsis edilen belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği ancak izinli motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur.

Bağlantı Yolu: Bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında bulunan karayoludur.

Geçiş Yolu: Araçların bir mülke girip çıkması için yapılmış olan karayolu üzerinde bulunan kısmıdır.

Kavşak: İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi ve birleşmesi ile oluşan ortak alandır.

Şerit: Taşıtların bir dizi halinde güvenle seyredebilmeleri için taşıt yolunun ayrılmış bir kısmıdır.

Yaya Yolu: Karayolu ile gerçek veya tüzel kişiler ait mülkler arasında kalan kısmıdır.

Banket: Yaya yolunun ayrılmadığı karayolunda, taşıt yolu kenarı ile şev başı veya hendek iç üst kenarı arasında kalan ve olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hallerde de araçların faydalanabileceği kısımdır.

Okul Geçidi: Okul öncesi, ilköğretim veya orta dereceli okulların çevresinde öğrencilerin geçmesi için taşıt yolundan ayrılan ve trafik işaretiyle belirlenmiş olan alandır.

Demiryolu Geçidi: Karayolu ile demir yolunun aynı seviyede kesiştiği bariyerli veya bariyersiz geçitlerdir.
Yol üzerinde karşılaştığımız her durum bizim bilgi ve deneyimlerimizle hayat kurtarabilir. Tanımları bilelim, kurallara uyalım.

Yolumuz açık olsun.

TiTaNiC

İnternet ortamında hobi amaçlı yayınladığı içeriklerle kullanıcılara doğru bilgilere ulaştırmayı ve eğlendirmeyi hedeflemektedir...

İlgili içerikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu